4 پیشنهاد به معلم‎‌های پیش‌دبستانی برای تدریس در زمان فاصله گذاری اجتماعی

آموزش در دوران فاصله‌گذاری اجتماعی قطعاً با آموزش در روزهای عادی سال متفاوت است. قطعاً با توجه به برنامه‌ی خاصی که هر مدرسه برای خود دارد، معلم‌ها باید رویه‌ی خاصی در پیش بگیرند اما در اینجا چند پیشنهاد ساده به شما می‌دهیم که احتمالاً برایتان مفید باشد.

اهمیت وقفه‌های کوتاه در زمان آموزش از راه دور

در زمان آموزش از راه دور، وقفه‌های کوتاه بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کنند. بچه‌ها در طول روز فعالیت چندانی نمی‌کنند، بنابراین باید سعی کنید آن‌ها از صندلی‌هایشان بلند کنید.

نه تنها بدن دانش‌آموزان نیاز به استراحت دارند بلکه مغزشان هم نیاز به تنفس دارد. به یاد داشته باشید بچه‌ها نمی‌توانند، به سرعت از یک مطلب به مطلب دیگر بروند، باید زمانی را برای تنفس ذهنی آن‌ها در نظر گرفت.

گزینه‌های نشستن در شرایط فاصله گذاری اجتماعی

چالش دیگری که در دوران کرونا وجود دارد، وضعیت نشستن سر کلاس است، این مسئله بستگی به اندازه‌ی کلاس شما دارد. در واقع اندازه کلاس شما تعیین می‌کند که به چه شکل باید سر کلاس بنشینید.

اگر کلاس بزرگی دارید بهتر است صندلی‌ها را با فاصله‌ی تقریباً 2 متری از هم بچینید. اما اگر فضای کوچک‌تری دارید، باید خلاقانه عمل کنید.

می‌توانید از میزهایی با شیشه‌های محافظ استفاده کنید که دانش‌آموزان را از هم جدا می‌کند. یا می‌توانید از میز تحریرهای زمینی و تاشو استفاده کنید تا بچه‌ها روی زمین بشینند. نکته‌ی مثبت این میزها، قابلیت جابه‌جایی و حمل و نقل آسان آن‌ها است.

برای این که مطمئن شوید بچه‌ها به اندازه‌ی کافی از هم فاصله دارند، می‌توانید حلقه‌ی هولاهوپی دور آن‌ها روی زمین قرار دهید.

سعی کنید امکان انتخاب را از بچه‌ها نگیرید. قطعاً در وضعیت کرونا و فاصله‌گذاری اجتماعی، نمی‌توان خیلی از آزادی‌ها را به بچه‌ها داد چرا که ممکن است برای خودشان و بقیه خطرآفرین شود. با این حال سعی کنید حق انتخاب را از آن‌ها نگیرید. مثلاً بگذارید خودشان انتخاب کنند که با چه وسایلی نقاشی کنند. به این صورت بچه‌های نوآموز یاد می‌گیرند که می‌توانند در زندگی‌شان دست به انتخاب بزنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه