نحوه ثبت نام در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

یکی از شروط ثبت ‎نام در مدارس تیزهوشان 1401-1400 پرداخت شهریه از جانب دانش ‎آموزان پذیرفته‎ شده در آزمون سنجش هوش و استعداد ششم به هفتم است. این مصوبه از جانب سازمان ملی استعدادهای درخشان تعیین شده و از شرایط لازم و ضروری ثبت‎‌نام در مدارس است.

دانش ‎آموزان پایه ‎ی ششم و بسیاری از والدین و خانواده‎ ها تمایل بسیاری به نام ‎نویسی فرزندانشان در مدارس تیزهوشان و استعدادهای درخشان دارند. امکانات آموزشی‌‎ای که این مدارس در اختیار دانش ‎آموزان قرار می‎ دهند یا محیط تحصیلی‎ در این مدارس بسیار نسبت به مدارس عادی متفاوت است و از آنجایی که شرایط آموزشی آن‎ ها سال به سال افزایش و ارتقا می‌‎یابد، بنابراین سطح آموزشی مدارس تیزهوشان در سال 1401-1400 افزایش پیدا خواهد کرد.

هزینه‌‎ای که هر دانش‎‏ آموز باید برای حضور در این مدارس به عنوان شهریه پرداخت کند به موارد بسیاری بستگی دارد از جمله سطح امکانات آموزشی و ساعات درسی مدارس تیزهوشان.

بسیاری از داوطلبان شرکت در آزمون سنجش هوش و استعداد 1401-1400 از شرایط شهریه‎ ی مدارس تیزهوشان یا نحوه ی محاسبه‎ ی آن مطلع نیستند بنابراین در ادامه به توضیح نحوه‎ ی محاسبه‎ ی شهریه‎ ی مدارس تیزهوشان 1401-1400 می ‎پردازیم.

عوامل تاثیرگذار بر شهریه‌ی مدارس تیزهوشان 1401-1400

شهریه ‎ی مدارس تیزهوشان یا همان سمپاد ثابت نیست بلکه بسته به هر منطقه، با توجه به سطح درآمدی مردم آن منطقه تعیین می ‎شود. این قاعده برای مدارس تیزهوشان 1401-1400 هم صادق است.

با این حال تعیین میزان شهریه‎ ی هر کدام از مدارس سمپاد از الگوی خاصی پیروی می‎ کند. برای این که دانش ‎آموزان و خانواده ‎ها بتوانند راحت‎ تر برای ثبت‎ نام در این مدارس اقدام کنند عواملی که بر روی میزان شهریه‎ ی این مدارس تیزهوشان 1401-1400 تاثیر می‎ گذارد را در ادامه معرفی خواهیم کرد:

1. سطح امکانات و مزایای مدرسه ‎ی تیزهوشان مورد نظر

2. سطح درآمدی مردم آن منطقه

3. ساعت‎ ‏های آموزشی مدرسه ‎ی تیزهوشان مورد نظر

اگر چه شهریه‎ ی ثبت‎ نام در مدارس تیزهوشان نرخ ثابتی ندارد اما دانش ‎آموزانی که در آزمون سنجش هوش و استعداد ششم به هفتم 1401-1400 پذیرفته می ‎شوند، نمی ‎توانند کمتر یا بیشتر از حد تعیین شده برای شهریه بپردازند. مدارس تیزهوشان در هر منطقه‌‎ای باشند، با سطح درآمدی هر چند بالا یا پایین نمی ‎توانند در دوره‎ ی متوسطه ‎ی اول کمتر از 2900000 یا بیشتر از 6585000 تومان شود. البته این مبالغ مربوط به سال گذشته است و در صورت به‎ روزرسانی اطلاعات مربوط به شهریه‎ ی مدارس تیزهوشان دوره‎ ی اول متوسطه 1401-1400 حتماً مطلب را به ‎روزرسانی خواهیم کرد.

در نظر داشته باشید که مسئولان مدارس تیزهوشان دوره ‎ی اول متوسطه، روش ‎های مختلفی برای پرداخت هزینه‎ ها و شهریه‎ ها در نظر می‎‌گیرند بنابراین فشار اقتصادی به خانواده‎ ها وارد نمی‎ شود. همچنین دانش‌‎آموزانی که در آزمون‎ های مدارس تیزهوشان پذیرفته شده‎‌اند اما شرایط مالی پرداخت هزینه‎‌های شهریه را ندارند، از تحصیل در این مدارس باز نخواهند ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه