همانطور که احتمالاً همه‌ی شما داوطلبان آزمون نمونه دولتی و خانواده‌ها می‌دانید، آزمون نمونه دولتی فقط برای دانش‌آموزان پایه‎‌ی نهم برگزار می‌شود. مدارس نمونه‌ دولتی متوسطه‌‎ی اول، تبدیل به مدارس هیئت امنایی‌ شده‌اند بنابراین آزمون نمونه دولتی برای پایه‌ی ششم برگزار نمی‌شود. همچنین آزمون نمونه دولتی نهم به صورت مجزا از آزمون تیزهوشان نهم برگزار می‌شود.

همه‌ی شما دانش‌آموزان پایه‌ی نهم که برای تحصیل در دوره‌ی متوسطه قصد شرکت در آزمون‌ نمونه دولتی نهم به دهم را دارید تا الان در آزمون ثبت نام کرده‎‌اید و در این نوشتار قصد داریم جزئیات آزمون نمونه دولتی نهم به دهم را در اختیار شما قرار دهیم.

سهمیه‌ها و شرایط پذیرش در مدارس نمونه دولتی

فرزندان شاهد، جانبازان و روستاییان در آزمون نمونه دولتی نهم سهمیه دارند. این سهمیه 30% است. در واقع فرزندان شاهد و جانباز 10% و روستاییان 20% سهمیه در آزمون نمونه دولتی نهم دارند.

کسانی که در مدارس نمونه دولتی ثبت‌نام می‌کنند نمی‌توانند در سایر مدارس نمونه دولتی هم ثبت نام کنند. به علاوه تغییر رشته در مدارس نمونه دولتی تحت شرایط و ضوابط خاصی صورت می‌گیرد.

شرایط پذیرش دوقلوها در مدارس نمونه دولتی نهم به این صورت است که اگر یکی از آن‌ها در آزمون پذیرفته شود، قل دیگر می‌تواند در صورتی که حداقل 80 درصد نمره‌ی قبولی آخرین نفری که در آزمون پذیرفته شده را کسب کرده باشد، به عنوان ظرفیت مازاد در مدارس نمونه ثبت نام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه