چرا دانش‌‎آموزان از شبکه‌‎های اجتماعی استفاده می‎‌کنند؟

شبکه‌‎های اجتماعی فقط برای ارتباط و بازاریابی نیست بلکه در حوزه‌‎ی آموزش هم به ما کمک می‎‌کند. به طور کلی، دانش‌‎آموزان از شبکه‌‎های اجتماعی برای به اشتراک گذاری و گرفتن سریع اطلاعات، مرور و پیدا کردن راه‎‌حل‎‌ها استفاده می‎‌کنند.

اهمیت شبکه‌‎های اجتماعی برای دانش‌‎آموزان

شبکه‎‌های اجتماعی نقش مهمی در زندگی هر دانش‎‌آموز ایفا می‌‎کند. به کمک آن، فراهم کردن و به دست آوردن اطلاعات، ارتباط با دوستان، همکلاسی‌‎ها، معلم‌‎ها و دانشگاه‌‎ها بسیار راحت شده است. دانش‌‎آموزان و معلمان حالا که از این پلتفورم در راستای به دست آوردن و فراهم کردن فضای آموزشی استفاده می‌‎کنند، ارتباط بهتری با آن برقرار کرده‌‎اند.

مزایای شبکه‎‌های اجتماعی برای دانش‌‎آموزان

هر چند شبکه‌‎های اجتماعی به خاطر نحوه‌‎ی به دست آوردن و حفظ اطلاعات به شدت مورد انتقاد قرار گرفته‌‎اند. اما این فضا فرصت‎‌های بسیاری برای ارتباط و هم چنین یادگیری فراهم می‎‌کند. دلایل بسیاری برای استفاده از رسانه‎‌های اینترنتی به عنوان ابزاری مثبت برای کودکان در نظر گرفته می‌‎شود.

1. مزایای آموزشی شبکه‌‎های اجتماعی

در طول زمان شبکه‎‌های اجتماعی دست بالا را در به دست آوردن اعتبار به عنوان یک منبع اطلاعاتی قابل اطمینان و پلتفورمی که سازمان‎‌ها می‌‎توانند در آن با مخاطبان جهانی‌‎شان ارتباط برقرار کنند، به دست آورده است. معلمان با استفاده از شبکه‎‌های اجتماعی می‌‎توانند توانایی تکنولوژیکی دانش‎‌آموزان و مشارکت آن‌‎ها را افزایش دهند. شبکه‌‎های اجتماعی همچنین احساس همکاری در کلاس را به وجود می‌‎آورند مهارت‎‌های ارتباطی بهتری در دانش‌‎آموزان به وجود می‎‌آورند.

2. اشتراک‎‌گذاری راحت اطلاعات

به اشتراک‎‌گذاری اطلاعات، لینک شدن به دیگر سایت‌‎ها این‎ روزها کاری به غایت راحت برای دانش‌‎آموزان است و آن‎‌ها اطلاعات مختلف را با دوستان، همکلاسی‎‌ها و دیگر افراد به اشتراک می‎‌گذارند. بیشتر اوقات آن‎‌ها با گوشی موبایل، لپ تاپ، کامپیوتر، تبلت و … به اینترنت متصل‎‌اند تا دیدگاه‌‎ها، نظرات، توصیه‎‌ها، محتواهای آموزشی، پروژه‎‌های درسی و چیزهای خواندنی مختلف دیگر را با هم به اشتراک بگذارند. به این ترتیب آن‌‎ها اطلاعات مفیدی درخصوص امتحان‎‌ها و کلاس‌‎‏هایشان با هم به اشتراک می‌‎گذارند.

3. اعتبار اجتماعی

بسیاری از مدارس و دانشگاه‌‎ها از طریق امکانات فضاهای اجتماعی با تعداد زیادی از دانش‌‎آموزان و دانشجویان در ارتباط‌اند.

این کانال‌‎ها خبرهای مدرسه، اطلاعات آموزشی و داده‌‎های باارزش بسیاری در اختیار دانش‌‎آموزان قرار می‌دهند. این کار باعث ایجاد ارتباط بین مدرسه و دانش‌‎آموزان می‎‌شود که به برطرف کردن ضعف‎ دانش‌‎آموزان در کار جمعی کمک می‌‎کند.

4. ارتباط مقرون به صرفه

شبکه‌‎های اجتماعی رسانه‌‎ای رایگان و عالی برای کاربران است. از این فضا فقط برای ارتباط گرفتن استفاده نمی‎‌شود. بلکه ابزار و تکنولوژی مناسبی برای ارائه‎ و اطلاع‎رسانی رویدادها، برنامه‎های جدید و تحقیق‌‎های پیشرفته‌‎ی مختلف است. همچنین می‎‌تواند به پیشرفت در یادگیری کمک کند.

5. ارتباط همیشگی

ارتباط همیشگی به واسطه‎‌ی وبسایت‎‌های مختلفی که در شبکه‎‌های اجتماعی وجود دارد، فراهم شده‎ است. می‌‎توانید هر سوالی را هر وقت خواستید مطرح کنید و بعد از چند ساعت جواب سوالتان را بگیرید.

6. اشتراک‎‌گذاری اطلاعات و دانش

شبکه‌‎های اجتماعی پلتفورمی را فراهم می‎‌کنند که می‌‎توانید اطلاعاتتان را به اشتراک بگذارید و در حوزه‎‌ی تخصصی و مورد نظرتان اعتبار به دست بیاورید. همچنین دانش‌‎آموزان می‎‌توانند اطلاعات و دیدگاه‎‌های دیگری را که در آن فضا به اشتراک گذاشته شده را ببینند و یاد بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه