برنامه ریزی آزمون تیزهوشان

متقاضیان شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم هر ساله بیشتر افزایش پیدا می‌کند. برای همین قبولی در آزمون تیزهوشان به برنامه‌ریزی دقیق احتیاج داره.

اما چرا مدارس تیزهوشان چنین تقاضای بالایی دارند؟ دلایل مختلفی از جمله امکانات آموزشی عالی و معلمان برتر باعث شده تا ورود به مدارس تیزهوشان و شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم، متقاضیان بسیار زیادی داشته باشد.

اگر از همین حالا برای شرکت در آزمون تیزهوشان برنامه‌ریزی کنید می‌توانید به نتیجه‌ی دلخواه خود در آزمون‌ها برسید. در این مطلب راهکارهایی برای گرفتن نتیجه‌ی مطلوب در آزمون تیزهوشان به شما ارائه می‌دهیم.

برنامه‌ریزی آزمون تیزهوشان

شما ممکن است دانش‌آموز پایه‌ی ششم یا نهم باشید یا فرزندانتان در این پایه‌ها تحصیل کند. باید این مسئله را در نظر داشته باشید که شرکت در آزمون تیزهوشان می‌تواند به مسئله‌ای استرس‌زا تبدیل شود خصوصاً اگر در ماه‌های آخر به فکر برنامه‌ریزی برای آن بیفتید. پس بهتر است از همین حالا که وقت و فرصت کافی دارید برنامه‌ریزی برای آزمون تیزهوشان را شروع کنید.

برای مشاهده کتاب‌های کمک آموزشی تیزهوشان اینجا کلیک کن!

اما چطور برای آزمون تیزهوشان برنامه‌ریزی کنیم؟

1. عادت‌های درسی خودتان را بشناسید

اگر دانش‌آموزی هستید که برای امتحانات مدرسه باید مدت زمان طولانی را صرف درس خواندن کنید، یا برعکس درس را در بازه‌های زمانی متعدد اما کوتاه می‌خوانید و نتیجه‌ی قابل قبول می‌گیرید، پس همین رویه را برای آماده شدن برای آزمون تیزهوشان هم در پیش بگیرید.

2. باید اطلاعات کافی از منابع آزمون تیزهوشان داشته باشید

نکته‌ای که در مورد آزمون آزمایشی تیزهوشان و خرید کتاب تیزهوشان مهم است شناخت منابعی است که می‌تواند شما را در این راه کمک کند. علاوه بر این که در هر آزمون (ششم به هفتم و نهم به دهم) چه مباحثی مطرح می‌شود، آشنایی با کتاب کمک درسی هم می‌تواند بسیار اهمیت داشته باشد به خصوص در مورد آزمون تیزهوشان ششم به هفتم که سوالات محدود به سوالات استعداد تحلیلی است و از منابع درسی مدرسه به صورت مستقیم سوالی آورده نمی‌شود.

برای مشاهده منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم کلیک کنید

3. مدیریت زمان

برای مدیریت زمان به منظور قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و آزمون تیزهوشان نهم به دهم باید برنامه روزانه و هفتگی خود را بنویسید.

داشتن یک دفتر برنامه‌ریزی مناسب می‌تواند به شما در نوشتن این مطالب کمک کند.

دفتر روزنگارهای پویش، مناسب برای برنامه ریزی آزمون تیزهوشان و تکالیف مدرسه

4. به صورت منظم خود را ارزیابی کنید

می‌توانید با استفاده از سوالات سال‌های قبل آزمون تیزهوشان یا کتاب‌های کمک آموزشی مدام از خودتان آزمون بگیرید، در مورد آزمون‌هایی مثل آزمون تیزهوشان، آزمون دادن بیشتر از صرف درس خواندن و مرور مطالب به شما کمک خواهد کرد. می‌توانید به کمک آزمون‌ها و از طریق مطالعه پاسخنامه سوالات مباحث را مرور کنید.

5. سعی کنید برنامه‌ای در حد توان خودتان بریزید

از برنامه‌های سنگین و بلند پروازانه به شدت پرهیز کنید. برای موفقیت در آزمون تیزهوشان لازم نیست به خودتان سخت بگیرید و از همه‎‌ی تفریحات و … صرف نظر کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که اصولی درس خواندن مهم‌تر از زیاد درس خواندن است.

همچنین می توانید با خرید دفتر روزنگار پویش به صورت هفته به هفته برنامه ریزی دقیق و هدفمندی داشته باشید و گام به گام با معلم یا برنامه های آموزشگاه خود همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...