تکنیک ضربدر منفی

چیزی تا آزمون تیزهوشان 1400 نمونده، امروز می‌خوایم به شما ششمی‌ها و نهمی‌های سخت‌کوش یه تکنیک خیلی مفید و کارآمد تو روز امتحان یاد بدیم:

 

تکینک ضربدر منفی

این تکنیک تو هر آزمون آزمایشی مثل آزمون تیزهوشان ششم و نهم کاربرد داره.

براساس این تکنیک ما باید سولات رو به سه دسته تقسیم کنیم:

 

دسته‌ی اول سوالات 

سوالات دسته‌ی اول، سوالاتی هستن که یادگیری شما در اون سوالات کامل بوده و برای پاسخ دادن به اون سوالات زمانی خیلی زیادی لازم ندارید. احتمالاً زمانی که صرف پاسخگویی به این دسته سوالات می‌کنید، از زمانی که در حالت کلی برای اون سوال در نظر گرفته شده هم کمتره. 

 

دسته‌ی دوم سوالات

سوالات دسته‌ی دوم سوالاتی هستند که جواب قطعی اون‌ها رو نمی‌دونین. در واقع بین دو گزینه، سه گزینه یا حتی چهار گزینه‌ی سوال شک دارید.

اینجاست که تکنیک ضربدر منفی وارد قضیه می‌شه. با استفاده از این تکنیک شما می‌تونین کنار سوال‌هایی که نسبت به پاسخ درستشون شک دارید، یه ضربدر کوچیک بذارید، سوال رو رد کنید و به سوال‌های دسته‌ی اول بپردازید.

اینطوری آخر آزمون فرصت دارید تا دوباره نگاهی به سوالات دسته‌ی دوم بندازید و با استرس کمتری روی سوالات فکر کنید و اگه تونستین به جواب درست برسید. 

اگه بار دوم هم که روی سوال فکر کردید به جواب درست و قطعی نرسیدید، کنار سوال یه منفی بذارید.

 

دسته‌ی سوم سوالات

خب دسته‌ی سوم سوالات هم که سوالاتی هستند که از ابتدا می‌دونین که جواب سوال رو نمی‌دونین. 
از همون اول یه منفی کنار سوال بذارید و دیگه هم سراغش نرید. 
اینطوری سوالات غلط کمتری تو پاسخنامه‌تون دارید و همین باعث میشه نتیجه‌ی خیلی بهتری بگیرید. 

 

ضربدر منفی و کاهش استرس

تکینک ضربدر منفی باعث میشه شما زمان زیادی رو صرف پاسخگویی به یک سوال نکنید. واقعیت اینه که روز امتحان تیزهوشان طبیعیه که شما داوطلبان آزمون استرس داشته باشید، همین استرس باعث میشه که روی یه سوال گیر کنید و اگه طبق تکنیک ضربدر منفی عمل نکنید، وقت و انرژی خیلی زیادی از شما می‌بره و ممکنه کل آزمون‌تون رو به خطر بندازه.

پس توی این روزهای باقی‌مونده سعی کنید بیشتر تکنیک ضربدر منفی رو تمرین کنید. 

 

 

 

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه